8 Mart 2012 Perşembe

ESKİDEN TELEVİZYONDA MAÇ İZLENİRDİ…

                    Yaşım gereği çok eski dönemleri hatırlamıyorum. Tek kanal zamanının sonuna yetişebildim. İlk özel kanal interstar  ilk yayın yılındaydı. Ardından da Show tv geldi. Hatta abimin yeni bir kanal çıkmış onu bulalım diye eve geldiğini elle frekans arayarak bulduğumuzu dün gibi hatırlarım. Neyse o kadar geriye gitmenin gereği yok eskiden canlı maçları TRT verirdi sadece bizde karşısına geçer izlerdik. Modern zaman maç yayınları ise benim için Star Tv’nin yayınladığı Şampiyonlar Ligi maçları ile başlar onun öncesinde de çok güzel maçlar izlemişizdir mutlaka özel tvlerde mesela Atv’de izlediğim Fenerbahçe- Parma maçı vardı. ( Fenerbahçe maçı Moldovan’ın golüyle 1-0 yenmiştik. Deplasmanda skor 2-1 iken ve gol averajı ile tur atlayacakken Saffet Akbaş’ın kendi kalesine attığı gol ve E.Boliç’in son dakikalarda direkten dönen topu sayesinde elenmiş ve o sene kupayı Veron’lu Cannavoro’lu Parma almıştı.Bizim antrenörde şuan da J.Löw ‘dü. Heydi gidi günler hey.)

                 Cem Uzan sahibiyken şampiyonlar ligi yayın hakkını Star tv’ye kazandırmıştı. O günlerde maç yayını rayting yapıyordu. Ve biz doya doya maç izliyorduk arada saçma şeyler olmuyor da değildi hani. Mesala kanalın isminin TGRT olduğu dönem de yayınladığı bugün bile çok değerli olan Şampiyonlar liginin katılım statüsünün değişmesine sebep olan maçta Galatasaray M.United deplasmanındaydı. Maçın başında 2-0 geriye düşen G.Saray Arif Erdem’in ampul gibi astığı topta kaleci Schmaihael’i avlamış ancak biz bu gol sırasında reklam da olduğumuz için ancak sonradan tekrardan izleyebilmiştik. Maç yayını nereden nerelere geldi. Eskiden maç yayın hakkı reyting sıralamasında ilk sırayı garanti etmekti çünkü kumanda evde erkeklerin elindeydi sözde. Bizim evde hala öyle gerçi ama demek oluyor ki diğer evlerde değil. Dizilerin bu kadar yaygınlaşması ile her güne birden fazla dizi sığıyor artık hanımlarda dizilerden ayrı kalamadıkları için benim gibiler için çok güzel maç statüsünde ki Barca – Leverkusen maçını Türk tv’leri yayınlamıyor Allah’tan evde uydu var ve Rus kanalından her iki maçı da takip edebildim. Barca yine hayvanlık yaptı ve bu seviyede 7 tane attılar Hayvanın başı da 5 gol atan Messi ama ben daha çok elenmesini dört gözle beklediğim Apoel Lyon maçına baktım. Ben Lyon’u tutuyordum ancak Lyon’un en ufak tutulacak hiçbir yanı kalmamış. Bir takım hele ki geçmişinde R.Madrid’e kök söktüren Lyon’un bu hallere düşmesi acınacak bir durum. Maçı penaltılarla kaybettiler öyle bir kalecileri var ki neredeyse bütün penaltılarda ters köşeye yattı. Kazanmaları mümkün değildi yani.

               Neyse konumuz bu değildi. Şimdi D-smart yayınlıyor bu maçları o da asla paralı olmayacak dedikleri halde paralı olarak yayınlıyorlar. Yani ben her şeye para buldum sıra Apoel-Lyon maçını izlemek için para bulmaya mı geldi. Trabzonsporlu değilim ama Avrupa maçlarını izlemek isterim niye bunun için d-smart gibi bir yalana para vermem gereksin ki neyse ki Azeri kanallar her iki psv maçını da yayınladı. Şampiyonlar ligi içinde rus kanalları iyi. Spiker sesine çok meraklı değilim zaten ne dediklerini anlamasam da olur Ertem Şener gerzeğini İlker Yasin fosilini dinlesem ne olur dinlemesem ne olur, hadi Murat Kosova olur heyecan katar hadi Melih Şendil olur renk katar ama Sabri Ugan olmasa da olur. İyi günler okuduğunuz için Teşekkürler…

·         Bu arada ilk üç özel kanalı yazmak gerekirse Star, Show ve HBB (bu kanal da eskiden Amerikan Futbolu maçları yayınlanırdı. Hiçbir şey anlamazdım hala da çok anlamam ama izlerdik. Sonra yok oldu gitti bu kanal da. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder