18 Nisan 2013 Perşembe

ADRES BEYANNAMESİ İLE İLGİLİ İDARİ PARA CEZALARINA İTİRAZ

"5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 50.maddesine göre adres değişikliği yapanlar 20 iş günü içerisinde yeni adreslerini şahsen Kaymakamlık'lara müracaat ederek beyan etmek zorundalar. Adres beyanında bulunmayanlar hakkında 390TL, yanlış adres beyanında bulunanlar hakkında ise 782TL idari para cezası uygulanması kararı alınmıştır."

Buraya kadar Nüfus İşleri Müdürlüğünün internet sitesinde yazanların aynısını paylaştım. Buradan sonrası ise başımdan geçenleri anlattığım kısmı içeriyor.

2012 senesinde kiracı olduğum yerden ayrılarak farklı bir eve taşındım. Muhtar ile uğraşmamak için daha doğrusu aldıkları anlamsız parayı vermemek için yeni evin Mahalle muhtarına hiç uğramadım. Yalnız faturaları üzerime almak için uğraşırken Vatan Caddesinde ki Kaymakamlık binasına gittim. Orada yeni adresimin beyanını verdim. Ancak yine onların bana yeni muhtara vermek üzere verdikleri kağıdı muhtara hiç uğramadığım için vermedim.
 Aradan epey bir zaman geçtikten sonra ise eve resimde gördüğünüz ceza ihbarnamesi geldi. Anladığım kadarıyla verdiğim adres beyanına göre Nüfus Müdürlüğü Muhtara sormak suretiyle böyle biri yaşayıp yaşamadığını sormuş. Onlardan haberimiz yok yanıtını alınca da sözde eve kolluk kuvveti göndermişler. Ancak eve gelen giden kimse olmadı. Sanırım masa başında atılan birkaç imza ile kontrol edilmiştir. Diye cevaplamışlar.

Ne ile ilgili olduğunu anlamak için Kaymakamlığa tekrar gittiğimde kendini bilmez bir kadın muhtemelen menopoz evresinde olduğundan bağırarak hatta azarlamaya çalışarak; Ben ekip gönderdim, Muhtara sordum yok dediler yazdım. Kabul etmiyorsan ver mahkemeye tonundan bir şeyler söyledi. Her ne kadar Müdire hanımla da görüşsem( ki o biraz daha anlayışlı bir insandı) bir sonuç alamadım. Saçma olan en önemli kısım ise yanlış adres beyanında bulunduğum için bana yazılan İdari Para Cezası ihbarnamesini yanlış olarak kabul ettikleri adrese gönderiyorlar ve ben bunu imza karşılığında teslim alıyorum. Gelen ceza ihbarnamesinde 15 gün içinde Sulh Hukuk Mahkemesine itiraz için başvurabileceği yazıyordu. 

Bir tanıdık vasıtasıyla Hukuk bölümünde çalışan bir Stajyer avukattan altta gördüğünüz resimde ki itiraz dilekçesini doldurttum.
Çağlayan Adliyesine dilekçeyi vermek üzere gittim. Açıkçası adliye oraya taşındığından beri hiç gitmemiştim. Karşımda devasa bir binalar topluluğu vardı. 5 dakika kadar hangi binanın hangi katına gideceğimi aradıktan sonra getirdiğim itiraz dilekçesi ve beyanı verdiğim tarihte elektrik ve su sözleşmelerini ilave olarak sundum. Son olarak da bana o adreste olmadığım için kestikleri cezayı gösteren ihbarnameyi o adreste teslim aldığıma dair imzalı belgeyi sundum. Evrak kabul manasında ki bir odada bu evrakları bilgisayara taradılar. Ve bana bir numara vererek birkaç hafta sonra bu numara ile sonucu takip edebileceğimi söylediler. Ve tüm bu işlemler için tek kuruş para ödemedim. Getirdiğim evrakları vermeme bile gerek kalmadı. Bilgisayara taramaları yetti.

Aradan geçen 1 ay sonunda ne oldu bizim iş diye merak ettim. Adliyeye tekrar gittiğimde henüz bir sonuç olmadığını ancak eğer bir belgeye daha gerek olursa adresinize iletilir diye bir cevap aldım. Arada sırada e-devlet sitesinde hakkımda bir dava var mı? diye kontrol ediyordum ama orada da herhangi bir şey yazmıyordu. Acaba işlemim olmamış mıdır diye endişe duymaya başlamışken 2.5 ay sonra eve bu kez aşağıda gördüğünüz mahkeme kararı geldi. Dava lehime sonuçlanmış ve bu cezanın kalkması ile ilgili alına karar davanın iki tarafına da tebliğ edilmiştir deniyor.
Sanırım bu karardan sonra tekrar Nüfus Müdürlüğüne gitmem gerekiyor ancak iş yoğunluğu gereği henüz gidemedim. Ama üzerimden büyük bir kalktı. Haklı olduğum bir konu yüzünden 782TL para cezası yemek zaten kıt kanaat geçinen bana büyük bir yük olacaktı. Ödeyecek durumum zaten yoktu ama neden orada öylece dursun ki. Artık ilk fırsatta Nüfus müdürlüğüne gidip son durumu o hanımefendiye bildirmek istiyorum. İnşaAllah başınıza böyle bir durum gelmez. Ama gelirse de benim izlediğim yolu izlemeye çalışın biraz uzun sürse de haklıysanız kazanırsınız. Ve unutmayın taşındıktan sonra en geç 20 iş günü içinde bağlı olduğunuz Kaymakamlığa gidip beyanda bulunun. Yanınızda kendi adınız yazan o eve ait faturalar bulundurursanız. Çok daha kolay işleminiz yapılır. O evde kaç kişi yaşıyorsanız yaşayın sadece 1 kişi diğerleri adına da beyan verebilir.

16 yorum:

  1. hacı geçmiş olsun yeni duyuyorum.neyse en azından mutlu son olmuş. birde her yerde adını silmişsin ama bir yerde unutmuşsun herhalde. Allah'a c.c emanet

    YanıtlaSil
  2. çok sağolun bizleri aydıntlattığınız ve iyi niyetiniz için.

    YanıtlaSil
  3. Kararın tarih ve sayısını nasıl görebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karar kağıdı yanımda değil ancak bakınca yazarım...

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. İlginiz için çok tşk.ediyorum...Benzer olay benimde başıma geldi,emsal karar olacak benim için saygılar...

      Sil
    5. davanız sonuçlanınca paylaşırsanız sevinirim... Geçmiş olsun

      Sil
    6. Hocam itiraz belgesinin word olarak atamaz mısınız teşekkür ederim

      Sil
    7. Mail adresini yazabilirsen atarım.

      Sil
  4. tebrik ediyorum mümin helal olsun sana...hakkını sonuna kadar savunmuşsun kardeşim...

    YanıtlaSil
  5. Dilekçe Örneğini Paylaşırmısın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilekçe örneği derken mahkemeye itiraz dilekçesini kast ediyorsan ikinci resimde ki örnek o zaten

      Sil
  6. Emsal karar sunmak için karar no yu paylaşırmısınız ?

    YanıtlaSil
  7. mail adresim av.fatihaykac@gmail.com

    YanıtlaSil
  8. bende bugün bir adres değişikliği olayında dolayı mahallenin muhtarı ile tartıştım oda gerçeğe aykırı adres beyanında bulunuyor diyecem dedi sizce böyle bir şey yapabilir mi ????

    YanıtlaSil