21 Nisan 2015 Salı

TOTEM YAPTIM TUTTU

Bu hafta gerekli gereksiz ne kadar maç varsa izledim. Süper ligde ki Anadolu takımların maçlarından tutunda Beşiktaş'ın keyfisiz Kasımpaşa maçını, Kayseri'nin çıkmayı nerdeyse garantilediği 1.lig maçlarını, yetmedi NBA'DEN Ömer AŞIK'IN rezil oynadığı maçını yetmedi İngiltere ve İspanya ligi maçlarını yani anlayacağınız ne varsa izledim. Hatta Surivor'da ünlüler gönüllüler mücadelesine bile göz ucuyla bakmışlığım var. Ama hangi maçları izlemedin derseniz. Dün ki iki Fener maçını da izlemedim derim.
Galatasaray puan kaybetmiş zirveye konmak için çok iyi bir fırsat var. Rakip Bursa oldukça zorlu. Bu sene Galatasaray'a içerde kök söktürmüş ve 3-3 berabere kalmıştı. Maçı izlemedim ama dinledim. FB TV'DEN takip bile ettim. Bugün yazarları okuyunca iyi bir maç kaçırdığımı anlıyorum ama hiç pişman değilim. Galatasaray ve Beşiktaş maçlarının bir benzeri olmuş. Aksine bu kez daha kötü oynamış ancak kazanmaya devam etmişiz. Emenike'nin ne kadar kötü futbolcu olduğuna girmeyeceğim. Ama devre arasında ilk çıkan isim olması ne kadar formsuz ve yetersiz olduğunu anlatmaya yeter. Üstelik bu hamle yapılarken kulübede ne bir hamle oyuncusu vardı ne de bir alternatif. Buna rağmen yapılan en doğru değişikliktir.
Fenerbahçe Ülker ise dün de bahsettiğim gibi play off 3 maçına İsrail deplasmanına çıkıyordu. İlk iki maçta ilk 20 dakika hariç 60 dakika boyunca Maccabi'yi ezen Fenerbahçe Ülker taraftarın baskısıyla kötü başladığı maçta toparlanarak önce dengeyi kurdu sonra öne geçti. Üstelik bunu yaparken takımın en önemli isimlerinden Bjelica'dan hiç katkı alamadı. Fenerbahçe'de ki kısa kariyerinin en iyi maçını oynayan Zisis attığı 19 sayıyla takıma çok büyük katkı verdi.
Basketbolda yabancı sınırlamasının kaldırılması konuşulurken takımlarımız da yerli oyuncuların yeterince süre bulamayacağı konuşuluyordu. Ancak gördük ki pasaportta ne yazdığının hiç bir önemi yok. Sahada iyiysen formayı sen giyiyorsun. Yeter ki hocanın yüreği o formayı sana teslim etmeye yetsin.
Obradovic ilk maçta rakibin en etkili ismi Pargo'yu kilitlemesi için Kenan SİPAHİ'Yİ sahaya sürdüğünde zaten oyuncuyu kazanmıştı. Geriye oyunu kazanmak kalmıştı. 2013'te u18 milli takımının şampiyon olduğu Avrupa şampiyonasında Mvp seçilecek kadar umut vaat eden bu isim Pargo'ya kilit vurmanın özgüveniyle şutları da istikrar kazanmış ve daha öz güvenli atmaya başlamıştı. İşte o Kenan dün uzatmanın son topunda Pargo'ya geçilmemiş ve şutunu bozarak takımını final four'a taşıyan isimlerden birisi olmuştur.
Son sözü Obra için söylemek istiyorum. Toplamda 13 kez final four oynayan Obradovic 14. Finali Fenerbahçe'de yaşayacak bu 13 finalden 8 kupa çıkaran Obradovic'i kıyaslayacak hoca bulmak imkansız. Türk basketbol tarihinin en pahalı kadrolarından birisini kuran Fenerbahçe Ülker bunun karşılığını almak için takımı en doğru isme emanet etmiş durumda.
 Maç sonunda ki sevinç videolarında benim gözüm mutsuz bir isim var mı diye arar ancak hangi videoyu izlersem izleyeyim sevince ortak olmayan anın keyfini çıkarmayan bir isme rastlamadım. Bu kadroya şampiyonluk yakışır.
Rakibimizin kim olacağı henüz netleşmiş değil. Normalde Real Madrid - A.Efes eşleşmesinin galibiyle oynamamız lazım ancak yanlış bilmiyorsam aynı ülkenin iki takımını finalde oynatmama prensibi gereği Barça - Olimpiakos eşleşmesinden Barça'nın çıkması halinde (seri şuan da 1-1 saha avantajı Olimpiakos'ta) Barça ile Real, CSKA çıkması halinde biz de CSKA ile eşleşeceğiz. Ama yanılıyor olabilirim. Artık seriler bitince daha da netleşir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder