14 Nisan 2015 Salı

ÖNDER ÖZEN KASIMPAŞA'DA

Nihayet futbol gündemi futbol ile ilgili bir haberle ilgimi çekmeyi başardı. Kasımpaşa Shota'dan sonra takımın başına Ertuğrul SAĞLAM'I beklerken Önder Özen'i getirdiğini açıkladı. Açıkçası çok da doğru yaptı. Önce Önder ÖZEN kimdir ona bir bakalım. 2002 yılında Fenerbahçe'nin A2 ve A takımında Zico ile birlikte görev almaya başlayan Önder Hoca, Portekizce bilmesinin de etkisiyle takım içinde ki Brezilya'lılar ve Zico ile çok iyi bir iletişim kurmuştu. 100.yılda alınan şampiyonluk ve bir sonra ki sezon Şampiyonlar liginde ki Çeyrek final başarılarında rakip izleme komitesinde ki Özen'in büyük payı vardı. Aziz YILDIRIM figürünün o ekibi de baltalamasıyla takımdan ayrılan Önder Özen adını duyurmaya başlamıştı.
Ntvspor'da yorumculuk yapan Önder hoca gerek maç öncesinde gerekse maç sonunda oyunu anlatışı, hocaların ne yapmak istediği ve neler yapabildiğini en güzel şekilde anlatarak benim gibi pek çok futbolsevere maçları başka açılardan gösterdi. Beşiktaş'ın başkanı Fikret ORMAN'DA benim gibi düşünüyor olacak ki takımı kurması ve gelecek oluşturmak için futbol direktörlüğüne Önder hocayı getirdi. İlk kez böyle bir koltuğa oturan Önder ÖZEN, öğrenmenin yaşı olmadığını anlayacak ve ülkede ki basın gerçeği ile tanışacaktı. Basını yönlendirmeyi ve kendi seçtiği Bilic'i yönetmeyi kısmen beceremeyen Önder hoca özellikle Yalçın'ın transferi konusunda Bilic'le ve de yönetimle kavga edince istifa ile sonuçlanan süreç başlamış oldu.
Ardından tekrar Ntvspor'da yani futbol konuşulan yere geri dönerek hem gözlerden ırak kalmadı hem de gönüllerden. En son milli maç sırasında Show Tv'den sesini duyduğum Önder hocayı başta tanıyamadım. Ancak devre arasından sonra maçı canlı olarak yorumlayan kişinin o olduğunu öğrenince daha bir sevindim. Çünkü hem Van Gaal'in hem de Terim'in ne yapmak istediğini ve bunu ne ölçüde yapabildiğini çok güzel bir şekilde anlattı.
Şimdi sürpriz bir şekilde Kasımpaşa'nın Önder hocayla anlaştığını okudum da futbol adına çok memnun oldum. TRT gibi maç özetlerini elinde tutan bir kanal bile yorumcu olarak futbol bilgisi olmayan Kaya ÇİLİNGİROĞLU figürünü, yada oyunculuğuna laf etmesem de futbolu yorumlama konusunda yeterli olmayan Oğuz ve Hakan ÜNSAL'I ekrana koyan kanalın karşısında Önder ÖZEN gibi Rıdvan DİLMEN gibi isimler çölde vaha gibi geliyordu. Ben hafta sonları 90+ programında Önder hocayı göremeyecek olmaktan dolayı üzgünüm ancak nihayet futbolu bilen bir isim takım çalıştırma fırsatı bulacak olmasından da ümitli ve mutluyum. Darısı Rıdvan DİLMEN'İN başına
Yardımcısının Aurelio olması güzel olmuş aslında, Brezilya'dan onun gibi yapılacak düşük maliyetli yüksek verimli transferlere aracılık bile yapabilse oldukça faydalı olur. Ayrıca dil konusunda oyuncuların gelişimine katkı sağlayacaktır. Bu sene artık biraz ön izleme gibi olacaktır. Asıl gelişmeyi gelecek sene yabancı sınırlaması sonrasında göreceğimize inanıyorum. Defansif anlamda ligin şu anda en kötü takımı olan Kasımpaşa'ya iki günde gol yememeyi öğretmesi zor görünüyor. Ancak hafta sonu oynayacağı Beşiktaş'ın bu hamle sonrası canının sıkıldığı kesin.

2 yorum:

  1. Bende bir Galatasaray taraftarı olarak futbol bilgisinden dolayı Önder Özen'i severim. Ama bilmek anlatmak ve konuşmak ile yapmak aynı şey değil... Bunu Beşiktaş'ta gördük. Ne kadar futbol bilgisine sahip olsan da herşey istediğin gibi gitmiyor. İnşallah futbol adına başarılı olur ama özellikle duygusal olarak çok sağlam duramayan yöneticilere ve duruma göre şekil alamayan bir teknik adamın Türkiye'de uzun süre görevde kalması zor. Özellikle de kısa sürede başarılı sonuçlar alamazsa çok uzun soluklu olacağını düşünmüyorum. Önümüzdeki sezonun devre arasını zor görür diye düşünüyorum. (İnşallah yanılırım!!!)

    YanıtlaSil
  2. Shota gibi ortalama bir hocaya 2 senedir sabreden yönetimin özellikle taraftar baskısı olmayan Kasımpaşa gibi bir kulüpte önünmüzde sezonun devre arasından daha fazla krediye sahip olmadan bu hamleyi yapacağını sanmıyorum. o yüzden benim umudum daha fazla bursa kadar olmasa da iyi bir Başakşehir olabilirler.

    YanıtlaSil