12 Şubat 2016 Cuma

ÖMER AŞIK, ENES KANTER VE ÖMER FARUK OLAYI



Bilen bilir Ömer AŞIK'I çok beğenirim. Basketbolculuğunu bir yana bile bıraktım, kişiliği, sakinliği, savunma anlamında gösterdiği gayreti hep takdir ederim. 2005 yılında Fenerbahçe ÜLKER forması giymeye başladığında kimse tanımıyordu. O zamanın Alpella takımında kiralık olarak oynarken Fenerbahçe'nin uzun oyuncularının sakatlığı sonrasında apar topar A takıma çağrıldığını yazan gazeteleri daha dün gibi hatırlıyorum. Ömer'in yanına yapılan Semih, Oğuz gibi yerli isimlerle hatta Mirsad gibi bir tecrübeyle birlikte en iyi senelerini yaşayacakken takımı bir anda bırakıp kariyerine NBA'DE devam etme kararı aldı. Ömer'in kişisel olarak doğru bir kara verdiği söylenebilir ancak ben Ömer'i değil, Fenerbahçe'yi tutuyorum. Ömer isterse NBA'DE MVP olsun. İster milyon dolarlık sözleşmelere imza atsın benim gözümde Fenerbahçe'yi yarı yolda bırakan adam olarak kalacaktır.
Hadi Ömer AŞIK hiç değilse 2 sene üst düzey forma giydiği takımı bıraktı. Enes KANTER'İN durumu biraz daha farklı. 17 yaşında Bogdanovic tarafından Eurolegue'de Fenerbahçe forması verilen Enes henüz tam bir sezon bile geçirmeden saçma bir menajer yüzünden koskoca 1 senesini çöpe attı. Profesyonel olmasına karşın sadece amatörlerin oynadığı NCAA'DE oynamak ümidiyle ABD'YE gitti. Ancak yüz üstü bırakılan Fenerbahçe oyuncusuna yaptığı bütün ödemeleri belgeleyerek Enes'in profesyonel olduğunu kanıtladı ve Enes'in 1 senesi çöpe gitti. Sonrasında çıkardığı rezillikleri zaten biliyorsunuz. Playboy kızlarıyla çektirdiği resimler ve eğlenceler vs. vs.
Dün ki Malaga maçından sonra da bu kez Ömer Faruk olayı patladı. Efsane olmaya son sürat giden Obradovic ilk kez basın karşısında isim vererek bir oyuncusunu eleştirdi ki. Bu sefer isim Ömer Faruk oldu. Pota altında Antic'in sakatlığı sonrasında son maçta 14 dakika alan genç pivot Fenerbahçe'nin onca yatırımından sonra henüz 18 yaşında bile değilken NBA maçında 15 dakika oynama fırsatı veren kulübünün 5 yıllık teklifini kabul etmediğini açıkladı. Sanırım yine NCAA'ye gitmeyi oradan da NBA kapılarını açmayı kendisine hedef bellemiş ki. Fenerbahçe'nin yerinde olsam bu karardan sonra alt yapıları acil olarak kapatırım.
Düşünün Ömer'i Ülker kulübü yetiştirdi ama Fenerbahçe'de pişti neredeyse hiç faydalanamadan hiç bir şey kazanamadan gidişini izledi. Enes daha tam bir sene bile geçirmeden alt yapıdan çıkar çıkmaz soluğu ABD'de aldı. Yine takımına hiç bir kupa yada maddi bir getiri sağlamadan. Şimdi de Ömer Faruk aynı yoldan gidiyor. Dediğim gibi ben basketbolcuları yada futbolcuları tutmuyorum ben Fenerbahçe'nin başarısı ile ilgileniyorum. Tabii ki onlar kariyerlerini düşünmesi mantıklı ama o zaman kulübün alt yapıya yatırım yapmasına hiç bir gerekçe kalmıyor. Ben yetiştireyim, olmayacak maçlarda sırf deneyim kazansın diye dakika vereyim. Karşılığında da hiç bir şey almadan gidişini izleyeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder